Professzorok

nicholas-mcgegenNicholas McGegan karmesterként immár négy évtizede vívott ki nemzetközi rangot magának.  Régóta ünneplik, mint „generációjának egyik legkiemelkedőbb barokk karmesterét” (The Independent), és a „18. századi stílus szakértőjét” (The New Yorker). Hírnevét a különböző korból származó zenék kihívásaitól nem megriadó és ismeretterjesztő megközelítésével alapozta meg. A tavalyi évadban volt 30 éve, hogy A Philharmonia Baroque Orchestra zenei vezetője, ezen kívül a Pasadena Symphony vezető vendégkarmestere.
Leginkább mint barokk- és klasszikus szakértőt ismerik. McGegan megközelítésében a művek intellektuális, könnyed, és soha nem dogmatikus hangon szólalnak meg, ez vezetett ahhoz, hogy személyét a világ számos vezető zenekarának vezénylésére felkérték már. Otthonosan mozogva a világ operaházaiban, McGegan új megvilágításba helyezte Händel közel 20 operáját, mint 20 éven át visszatérő művészeti vezető és karmester a göttingeni Händel Fesztiválon (1991-2001), és Mozart számos művét mint a Skót Nemzeti Operaház vezető vendégkarmestere a 90-es években.
A 2016/17-es fellépései között Egyesült Államok és Kanada legnevesebb szimfonikus zenekarait vezényli, együttműködik a Händel és Haydn Társasággal és  fellép az Aspeni Zenei Fesztiválon.
Európában McGegan a Cappella Savariával készít felvételt Szombathelyen nyáron, a Régi Zenei Napok alatt pedig karmesterkurzust tart, és Händel Messiás c. oratóriumát vezényli  majd a fertődi Esterházy-kastélyban.
Az angliai születésű Nicholas McGegan Cambridge-ben és Oxfordban tanult. Számos szakmai és állami kitüntetése mellett a közelmúltban az amerikai Régizenei Társaság tagjává avatták, emellett a németországi Göttingen díszpolgára. San Fransisco polgármestere Nicholas McGegan Napot tűzött ki, a Philharmonia Baroque-kal végzett munkájának elismeréseként.
2013-ban a San Francisco-i Zeneakadémia tiszteletbeli doktori diplomával tüntette ki.
 
emma-kirkby_Emma Kirkby angol szoprán énekesnő egyike a régi zene legismertebb specialistáinak. Művészetét több, mint 100 CD őrzi. Elsősorban a reneszánsz és barokk korszakban mozog otthonosan, de repertoárja Hildegard von Bingen középkori szekvenciáitól Amy Beach amerikai zeneszerzőnő dalaiig terjed. Nem készült szólista karrierre, oxfordi tanulmányai alatt és azt követően kedvtelésből énekelt különböző kórusokban. Alapító tagja volt a Taverner Choirnak, majd 1973-ban kezdődött hosszú együttműködése a Consort of Musicke és az Academy of Ancient Music együttesekkel. Később a világ számos vezető karmesterével és zenekarával készített felvételeket Händel operáiból és oratóriumaiból, Bach kantátáiból, Scarlatti, Haydn, J. Chr. Bach és Mozart műveiből. 1999-ben hazájában „Az év művésze” kitüntetést, 2000-ben a Brit királyság lovagi címét („Dame”), 2011-ben „A Királynő Zenei Díját” kapta, 2007-ben a kritikusok „A világ 20 legnagyobb szopránja” közé emelték. Emma Kirkby hosszú éveken át tanított a Dartington International Summer School, a Guildhall School of Music, a Bel Canto Summer School és a University of Bath-ban, ahol 1994-ben doktorált.

nicolas-clapton_Nicolas Clapton angol kontratenor énekes tanulmányait az oxfordi Magdalen College-ban végezte, majd 1984-ben mutatkozott be a londoni Wigmore Hall-ban. A következő évben a barcelonai Viñas énekversenyen 2 első díjat nyert, 1987-ben pedig az „Angol Dal Díjat” (English Song Award) kapta. Ismertségét elsősorban a kortárs kontratenor, valamint a barokk kasztrált szerepek révén szerezte, 29 ősbemutató (köztük 6 opera) fűződik nevéhez. Fellépett a világ vezető operaházaiban, de közel áll hozzá a romantikus dalirodalom is. Repertoárján Bach és Händel művei mellett Elgar és Vaughan Williams, valamint Verdi Requiemje és Wagner Wesendonck dalai is megtalálhatók. Nicolas Clapton évekig tanított a londoni Trinity College of Music-ban, jelenleg a Royal Academy of Music professzora. Mesterkurzusokat tartott a Dartington International Summer School-ban és a budapesti Zeneakadémián, ahol 2005-ben a „Szabad művészetek doktora” címet kapta. Íróként is aktív, első kötete, „Moreschi, az utolsó kasztrált” címmel 2004-ben, második könyve pedig „Budapest, a zene városa” címmel 2009-ben jelent meg.

standageSimon Standage hegedűművész a 17.-18. századi zene specialistája. Diplomáját a Cambridge University-n szerezte 1963-ban, később Harkness Ösztöndíjjal Ivan Galamiannál tanult New York-ban, majd Wigmore Hall-beli 1972-es debütálása után alapító tagja és első hegedűse lett a Trevor Pinnock vezette English Concertnek. Vivaldi A négy évszak-sorozatának az ő szólójával készült lemezfelvételét Grammy-díjra jelölték. Standage 1974-78 között az English Chamber Orchestra tagja, 1980-89 között a City of London Sinfonia, 1991-95 között pedig a Christopher Hogwood által alapított Academy of Ancient Music koncertmestere. Tanított a londoni Királyi Zeneakadémián és a drezdai Régizene Akadémián. Alapítója és vezetője a korabeli hangszereken játszó Salomon Quartetnek, illetve Richard Hickox-szal közösen a Collegium Musicum 90 nevű együttesnek, mely a legkülönbözőbb összeállításokban lép fel a duótól a zenekarig. Az utóbbi években a magyar zenei élet rendszeres résztvevője, mint az Orfeo Zenekar rendszeres vendége, és a Régi Zenei Napok hegedű mesterkurzusának vezetője.