Professzorok

A 35. Régi Zenei Napok kurzusvezetői:

Lax Éva – ének

Lax_Eva_enek_mezzoszopran_2008Lax Éva a budapesti Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában kezdett éneket tanulni, ezzel egyidejűleg bölcsészdiplomát, majd később PhD címet szerzett a budapesti ELTE Olasz Tanszékén. Énektanulmányait később Adorján Ilona irányításával folytatta. Több ízben részt vett az innsbrucki barokk zenei kurzusokon, ahol René Jacobs, Emma Kirkby és Jessica Cash tanítványa volt. 1998-2000-ig három alkalommal Amszterdamban is járt régizenei továbbképzésen. 
Az Affetti Musicali együttes alapító tagja, de számos más régizene együttessel és zenekarral is fellépett itthon és külföldön, mint pl. a Capella Savaria, a Concerto Armonico, a Musica Profana, a Cantus Corvinus és az Ars Longa. Az olasz Accademia Bach ének- és zenekarának velencei és padovai koncertjein rendszeresen közreműködött szólistaként. Fellépett a senlisi és az avignoni fesztiválokon, valamint a párizsi Musicorán. Megalakulásuk óta sokszor szerepelt a soproni, a budapesti és a fertődi régizenei fesztiválokon, olyan neves művészek partnereként, mint Malcolm Bilson, Nicholas McGegan, vagy Spányi Miklós. 
Filológiai munkásságában kiemelkedő helyet foglal el Claudio Monteverdi összes leveleinek kritikai kiadása (Firenze, Olschki, 1994), amely 1998-ban magyarul is megjelent. 
1993 óta tanít magánéneket, először a Weiner Leó konzervatóriumban, majd 2015-től a Ward Mária zeneművészeti gimnázium régizenei szakirányának magánének tanáraként. Rendszeresen tart régizenei kurzusokat énekeseknek, egyházzenészeknek, karvezetőknek.
A Hungarotonnál és az olasz Dynamic lemezcégnél számos CD-je jelent meg, Telemann, Hasse, Steffani, Vivaldi szólókantátáival, Händel, Caldara, Carissimi operáival és oratóriumaival.  

Bernhard Forck_smallBernhard Forck ötévesen kötelezte el magát a hegedülés mellett. 1986-ban, a berlini Hochschule für Musik Hanns Eisler elvégzése után, ahol Eberhard Feltz tanította, a Berlini Szimfonikus Zenekar tagja lett. Ezzel egyidőben kezdett el érdeklődni a historikus előadásmód iránt, és folytatott tanulmányokat a szakterület számos elismert oktatójánál, többek között Nikolaus Harnoncourt-nál a salzburgi Mozarteum-ban. Mint a Berlini Régizene Akadémia egyik koncertmestere, munkássága eredményeként a zenekarban jelenleg is intenzív munka folyik a historikus előadásmód terén, illetve kulcs szerepet játszott a „Berlini Korabeli Hangszeregyüttes” sikerének megalapozásában. A Berlini Régizene Akadémiával karöltve Bernhard Forck rendszeresen koncertezik Európa zenei metropoliszaiban, valamint turnézik a Közép-Keleten, Japánban, Délkelet-Ázsiában, Ausztráliában, csakúgy, mint Észak-és Dél Amerikában. Hegedűművészi szakmai karrierje tündöklésében szerepet játszott a Berlini Barokk Szólisták csoportja is, amelynek a mai napig tagja. Számos CD felvétel és külföldi előadás fémjelzi művészi nagyszerűségét, amely tetten érhető a berlini Hochschule für Musik Hanns Eisler -ben folytatott tanári munkájában is. Mindezek felett, 1995-ben, modern hegedűsként megalapította a „Manon Quartet Berlin” együttest, amely munkáját a Második Bécsi Iskola zenéjének dedikálta, és részt vett a „Tanglewood’s Quartet in Residence” programban is. 2007-ben a Halle-i Händel Fesztiválzenekar igazgatójává választják, és a „Händel zu Hause” koncert-sorozat művészeti vezetője. 2010-ben Händel Orlando, 2012-ben az Alcina, 2014-ben az Arminio, 2016-ban pedig a Sosarme, Re di Media című operájának fesztivál-produkcióját vezényli. A fesztivál nagyszerű sikerét CD és DVD felvételek tanúsítják.

Vashegyi Gy+Ârgy_kicsiVashegyi György a budapesti Zeneakadémián 1993-ban szerzett karmesteri diplomát. A historikus előadásmód iránti érdeklődésében nagy hatással volt rá H. Rilling, J. Eliot Gardiner, J. Toll, M. Bilson és S. Standage.
Rendszeres vendégkarmestere a legtöbb magyarországi szimfonikus zenekarnak, és 2000 augusztusa óta a Magyar Állami Operaháznak.
1990-ben megalapította a Purcell Kórust, 1991-ben az Orfeo Zenekart. Ezek élén az elmúlt 28 évben számtalan jelentős opera- és oratóriumprodukciót, kantáta- és zenekari műsort hozott létre.
Nevéhez számos újkori világpremier és magyarországi bemutató fűződik: együttesei élén eddig közel 30 lemezfelvételt készített. 2014 óta a Versailles-i Barokk Zenei Központtal ápol szoros kapcsolatot, amelyből a következő francia barokk hangfelvételek jelentek meg a Glossa kiadónál: Rameau Les Fêtes de Polymnie c. “ballet héroique”-jának világpremier-rögzítése; Mondonville Grands Motets c. hanglemeze, majd az Isbé világbemutató-előadása; az Un opéra pour trois rois c. opéra-pastiche; Rameau Nais színpadi műve valamint Rameau operabalettja a Les Indes galantes.
1992 óta a Zeneakadémia tanára, jelenleg egyetemi docens. 2008–ban Liszt-díjban, 2015-ben „Magyar Érdemrend Lovagkereszt Polgári Tagozat” kitüntetésben részesült. 2013 óta tagja, 2017 októbere óta elnöke a Magyar Művészeti Akadémiának.



Az új adatvédelmi tájékoztató ITT elérhető. A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás