Jegyek 2024. október 15-tól válthatók.
Jegyár kedvezmények:
Diákok és nyugdíjasok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett felnőtt hangversenyekre – bérletük felmutatásával –20% kedvezménnyel válthatnak jegyet!
Jegyek válthatók a Vikár Sándor Zeneiskolában (Nyíregyháza, Kürt u. 5-11., Tamás Attila intézményvezető:+36 20-933-9881, tamas.a@freemail.hu, titkárság: 30-17-66-311).
További információ: Boronkay Ferencné (kulturális szervező) +36 30 3997 934, ferencne.boronkay@filharmonia.hu.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett klasszikus zenei programokról, az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat!
Helyre szóló bérlethosszabbítás: 2024. június 20-ig.
Új bérlet 2024. november 05-ig az első előadásig váltható.
Bérletek válthatók a Vikár Sándor Zeneiskolában (Nyíregyháza, Kürt u. 5-11.; Tamás Attila intézményvezető:+36 20-933-9881, tamas.a@freemail.hu, titkárság: 30-17-66-311).
További információ: Boronkay Ferencné (kulturális szervező) +36 30 3997 934, ferencne.boronkay@filharmonia.hu.
Három Beethoven-mű egy estén. Két szimfónia egy estén - sőt, a nyitányban egy harmadik előszele is benne van. Az 1811-ben keletkezett István király kísérőzenéjének nyitányában ugyanis, Beethoven már papírra vetette a 9. szimfónia elejének leugró kvintjeit, és a majdani Örömóda dallamának foszlányait is. Beethoven életében ugyanis a legtöbb dolog kölcsönhatásban áll egymással, hosszasan érlelgetett magában egy-egy művet vagy gondolatot, mire papírra vetette, és még utána is többször változtatott rajta. Az István királyt a Pesti Német Színház megnyitására rendelték tőle, de valószínűleg egyébként is szívesen foglalkozott Szent István alakjával.
A szimfóniákkal különösen sokat időzött Beethoven, hiszen Haydn és Mozart után alkotni ebben a műfajban egyáltalán nem volt kis feladat. A zenetörténetírás úgy tartja számon, hogy Beethoven mindig a páratlan szimfóniákban alkot újat, a párosak mindig az előző szimfónia eszközeit viszik tovább. A 2. és 3. szimfónia esetében mindenképpen így van. Míg a 2. még inkább Haydn mintájához igazodik, ha kicsit vaskosabban és szeszélyesebben is, mint ahogy azt az idős mester tette volna, de D-dúr alaphangneme, virgonc gyorstételei és kedélyes lassútétele mégis visszafelé tekint.
Nem így a 3. ,,Eroica", azaz hősi szimfónia. Bár Beethoven eredetileg Napóleonnak akarta ajánlani, amikor az császárrá koronáztatta magát, olyan csalódás volt a polgári eszmékben végletekig hívő Beethovennek, hogy áthúzta Napóleon nevét a kottán. A hős mint ideál ugyanakkor nagyon erőteljesen jelen volt Beethoven életében, és ebben az időszakban döntötte el, hogy bár hallásának visszanyerésére nincs remény, mégis létrehozza azt az életművet, amire a küldetéstudata készteti. A hős tehát Beethoven is lehet, aki egy rendkívül hosszú és küzdelmes első tételben harcol, elbukik, majd újra harcol, aki elgyászolja a hőst a második tétel gyászindulójában, de aki mégis él, alkot, erős, sőt humoros, és fölé kerekedik az élet nehézségeinek. A 3. szimfónia tehát már-már szinte szimfonikus költemény, amely nem a múlt követelményei előtt vizsgázik, hanem ostromolja a jövőt.