Jegyek 2024. október 15-tól válthatók.
Jegyár kedvezmények:
Diákok és nyugdíjasok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett felnőtt hangversenyekre – bérletük felmutatásával –20% kedvezménnyel válthatnak jegyet!
Jegyek válthatók a Vikár Sándor Zeneiskolában (Nyíregyháza, Kürt u. 5-11., Tamás Attila intézményvezető:+36 20-933-9881, tamas.a@freemail.hu, titkárság: 30-17-66-311).
További információ: Boronkay Ferencné (kulturális szervező) +36 30 3997 934, ferencne.boronkay@filharmonia.hu.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett klasszikus zenei programokról, az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat!
Helyre szóló bérlethosszabbítás: 2024. június 20-ig.
Új bérlet 2024. november 05-ig az első előadásig váltható.
Bérletek válthatók a Vikár Sándor Zeneiskolában (Nyíregyháza, Kürt u. 5-11.; Tamás Attila intézményvezető:+36 20-933-9881, tamas.a@freemail.hu, titkárság: 30-17-66-311).
További információ: Boronkay Ferencné (kulturális szervező) +36 30 3997 934, ferencne.boronkay@filharmonia.hu.
A zenetörténet új korszakainak nagyjai sosem a semmiből alkottak, hanem találtak valamit az elődök munkáiban, melyek ott különlegessségnek számítottak, de az új korszak alapgondolatává lettek. Ezen az estén annak lehetünk szemtanúi, ahogyan a klasszikusok elvetik a romantika magját.
Haydn 88-as szimfóniája még az Esterházy-zenekar számára készült, de a hat párizsi szimfónia után. Haydn a párizsi megrendelések kapcsán érezte meg, hogy a jövő zenekar nagyobb létszámú, harsányabb és erőteljesebb lesz, mint amit ő Eszterházán megszokott.
Mozart 334-es divertimentóját a salzburgi évek végén írta. Ebben az időszakban már egyre inkább teher volt neki az udvari zenélés, az, hogy Salzburgban kevéssé inspirálták nagy horderejű szimfonikus művek megírására, és valószínűleg az is zavarta, hogy a komponálás célja a megrendelő szórakoztatása volt, nem pedig az alkotó önkifejezése.
Weber már ugyanannyira romantikus, mint amennyire klasszikus. Bár Schubertet szokás először romantikus szerzőként emlegetni, Weber zenéjét hallgatva meggyőződhetünk róla, hogy Schubertnek volt honnan merítenie. Az f-moll klarinétverseny szabályos és arányos, mint a klasszikus versenyművek, de hangvétele helyenként olyan személyes, mint a romantikus daloké.