Jegyek 2024. október 1-től válthatók.
Jegyár kedvezmények:
Diákok, nyugdíjasok és Csaba kártya tulajdonosok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett és értékesített felnőtt hangversenyekre − bérletük felmutatásával − 20% kedvezménnyel válthatnak jegyet!
Jegyek válthatók a Filharmónia Magyarország irodájában (Békéscsaba, Andrássy út 24-28. U alakú épület; +36 66 442 120; bekescsaba@filharmonia.hu), a Tourinform irodában, online a www.jegymester.hu oldalon, valamint az előadás előtt a helyszínen.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett klasszikus zenei programokról, az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
A kedvezmény bérletenként egy jegyre érvényesíthető koncertenként. Az egyes kedvezmények nem vonhatóak össze!
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat.
Ezen az estén csupa különleges mű szól. Egy koncerten általában csak egy versenymű hangzik el, de itt két trombitaversenyt is hallhat a közönség, melyek közül az egyik eredetileg nem is trombitára, hanem a virtuóz játékmódot könnyebben megvalósító oboára íródott. Marcello oboaversenye máig népszerű az oboisták körében, de azt is meg lehet figyelni majd ezen a koncerten, hogy milyen apró finomságok is megvalósíthatók a sokszor harsánynak gondolt trombitán.
Haydn trombitaversenye azért is különleges, mert a korban hagyományosan még a zenekarban sem szántak virtuóz anyagot a trombitáknak, a trombitaverseny műfaja pedig kifejezetten mellőzött volt. Haydn trombitaversenye viszont egyike a szerző legmutatósabb műveinek. Nem véletlen, hogy két trombitaszólós mű is elhangzik, hiszen Lucienne Renaudin Vary is Békéscsabára látogat, aki a trombitások világában egészen különleges helyet foglal el. Nemcsak, hogy nőként lett elismert a trombitások férfias miliőjében, hanem mindössze 25 éves létére a világ legnívósabb zenekaraival lép fel, és ugyanolyan elismert a klasszikus zene világában, mint a jazz trombitálásban. Előadásmódja tehát különösen eredeti, hiszen nőként és jazz zenészként a klasszikus irodalmat is másképp értelmezi, mint a szakma nagy elődjei.
Haydn tollából még egy különleges alkotás szerepel a műsorban, a ,,La passione" szimfónia. Hogy Haydn szenvedélyre vagy a szenvedésre gondolt a passione szó kapcsán, azt nem tudjuk, de ez a szimfónia talán a legsötétebb Haydn 104 szimfóniája között, és sok kuriózumnak számító megoldást alkalmaz, például lassú tétellel indítja a művet, a gyors tételek rendkívül szeszélyesek és viharosak, és még a menüettben is van valami komor és dacos. A kiegyensúlyozott zenéjű Haydn ebben a művében kifejezetten extrém megoldásokkal él.
Hasonló a helyzet Beethoven Nagy fúgájával, amely előtt máig értetlenül áll a zenetörténet. A művet a szerző már teljesen süketen, a 9. szimfónia után írta. A korban értelmezhetetlennek és kaotikusnak tartották, de Stravinsky például már úgy nyilatkozott a műről, hogy kortárs zene, és mindig kortárs marad. A mű hossza, technikai kihívásai és rendkívül fondorlatos szerkesztése máig kihívást jelent az előadóknak, de ez nem von le semmit Beethoven művének különlegességéből.
Hallgasson bele! (J. Haydn: Esz-dúr trombitaverseny)