Jegyek 2024. december 10-től válthatók.
Jegyár kedvezmények:
Diákok, nyugdíjasok és Csaba kártya tulajdonosok számára 10% kedvezményt biztosítunk.
A Filharmónia Magyarország bérletesei az ország bármely pontján az általunk szervezett és értékesített felnőtt hangversenyekre − bérletük felmutatásával − 20% kedvezménnyel válthatnak jegyet!
Jegyek válthatók a Filharmónia Magyarország irodájában (Békéscsaba, Andrássy út 24-28. U alakú épület; +36 66 442 120; bekescsaba@filharmonia.hu), a Tourinform irodában, online a www.jegymester.hu oldalon, valamint az előadás előtt a helyszínen.
Honlapunkon feliratkozhat hírlevelünkre, amelyben a Filharmónia Magyarország által szervezett klasszikus zenei programokról, az esetleges változásokról is tájékoztatjuk.
A kedvezmény bérletenként egy jegyre érvényesíthető koncertenként. Az egyes kedvezmények nem vonhatóak össze!
A műsor-, időpont-, helyszín- és szereplőváltoztatás jogát fenntartjuk, melynek függvényében a jegyár is változhat.
Haydn, de nem a Teremtés, Bach, de nem Johann Sebastian, Janáček, de félig-meddig Dvořák hangján.
Ezen az estén ismerős zeneszerzők kevésbé ismerős műveit tűzi műsorra a Budapesti Fesztiválzenekar. Joseph Haydn későbbi szimfóniáit vagy egy-egy neveset közülük gyakrabban hallani, de akár egy teljes életet is végig lehet játszani egy zenekarban anélkül, hogy az ember találkozna például a 35-ös jegyzékszámú B-dúr szimfóniájával. Pedig kár lenne kihagyni, hiszen az 1767-ben keletkezett mű állítólag a Versailles-ból hazatérő Miklós herceg fogadására készült. A herceg ekkor már javában építette a fertődi kastélyt, melynek mintája a versailles-i palota volt. A szimfónia is sok tekintetben azt hirdeti, hogy amit hallott Versailles-ban, azt saját uradalmában is hallhatja, sőt akár még fényűzőbb változatban is, mint az eredeti.
Carl Philipp Emanuel Bachot úgy ismerjük, mint Johann Sebastian legidősebb fiát, aki Nagy Frigyes berlini udvarában maga is komoly sikereket ért el, és tanári, elméleti munkája máig jelentős. A hangverseny keretében viszont zeneszerzőként ismerhetjük meg, méghozzá egy gordonkaverseny által. Bár nem kétséges, hogy kiválóan ismerte apja stílusát, hangja mégis egészen egyedi. Már nem barokk, de nem is az a bécsi klasszikus, amit például Haydn műhelyében megszokhattunk. Zenéje sokkal inkább a gesztusokra és a szeszélyes dramaturgiára épül. A mű szólistája is különleges: a harmincas évei elején járó spanyol szólista Madrid után a londoni és baseli zeneakadémiákon is a legmagasabb elismeréseket szerezte és már pályája első éveiben olyan klasszisokkal dolgozott együtt, mint Kurt Masur vagy Berard Haitink.
A műsort Janáček vonóskari szvitje, az Idyll zárja. Bár Janáčeket hagyományosan a 20. századi zene előfutárának tartjuk, ez a 24 éves korában, 1878-ban keletkezett mű még inkább visszatekint. A hét tétel szinte mindegyikében van nyíltabb vagy rejtettebb utalás Dvořák zenéjére, hiszen a kor cseh zenei életében ő volt az elsőszámú mintaadó. Bár a mű klasszikus szerenádként is megállná a helyét, az Idyll megnevezés mégis sejtet valamit abból az optimista és romantikus attitűdből, amely kihallatszik a hangokból.
Hallgasson bele! (Janáček: Idyll)